Ce presupune o comunicare eficientă?
Abilitatea de a transmite o informație astfel încât destinatarul să o perceapă exact în felul în care expeditorul a dorit să o transmită. O parte importantă a comunicării este și capacitatea de a asculta.
Datorită experienței de 20 de ani de cadru didactic în învațământul superior medical și a numeroaselor cursuri pentru dezvoltarea abilităților de comunicare, pot spune că în acest moment al carierei mele am capacitatea de a înțelege mesajele transmise de pacient, empatia și experiența necesară pentru a practica stomatologie centrată pe pacient.
O bună comunicare medic – pacient va avea ca rezultat nu numai posibilitatea unei diagnosticări mai rapide, dar și aflarea de informatii precise despre doleanțele specifice ale pacientului, astfel încât acestea să poată fi respectate, în limitele eticii medicale.
Un alt aspect în care intervine comunicarea este faptul că medicul are un rol activ în educarea pacientului, educație care de multe ori este lasată deoparte.
Ce este, de fapt, orientarea către pacient?
Oferirea unei game de soluții la problema cu care acesta vine la medic, explicarea acestora cu avantajele și dezavantajele ficăreia, astfel incât pacientul să poată alege informat și educat în ceea ce privește problema sa. Explicarea fiecărei manevre terapeutice în parte pentru a îi oferi pacientului relaxarea de care are nevoie și nu un stres suplimentar cand este luat prin surprindere de manevre terapeutice neasteptate. Implicarea sa în luarea deciziilor privitoare la estetica viitoarei lucrări protetice, la aspectul, forma, lungimea si culoarea viitoarelor restaurări protetice. Foarte pe scurt: un tratament demn, respectuos, etic, uman.
Programări prin telefon: 0772 044 116
Programări on-line: office@doctorsitaru.ro
© 2017 site web creat în programul WebWave